dimarts, 27 de desembre del 2011

Mapes d'aprenentatge amb Perltrees

  • Què és educat 2.0?
El Programa eduCAT 2.0 promou l’ús dels instruments digitals en els processos d’ensenyament i aprenentatge amb la incorporació d’ordinadors portàtils i de sistemes de projecció interactiva a les escoles amb cicle superior de primària i als centres públics de secundària.

  • Quin és l'objectiu principal de educat 2.0?
L'eix vertebrador del Programa eduCAT 2.0 és de caire pedagògic i té com a focus principal que els alumnes adquireixin la competència digital i contribuir al desenvolupament de competències de caire transversal, com és ara la competència d'aprendre a aprendre, per facilitar-los un aprenentatge més autònom i personalitzat. Aquest plantejament requereix també uns rols diferents del professorat. Això comporta, en molts casos, canvis significatius en l'organització i la metodologia docents.

La formació del professorat té una importància cabdal per aconseguir aquest objectiu. El programa eduCAT 2.0 desplega diferents tipologies de cursos de formació i accions d'acompanyament.

  • Objectius
Pel que fa a l'alumnat es plantegen els següents objectius:
- L'alumnat a d'obtenir els coneixements sobre el funcionament i el bon ús de les tecnologies.
- Ha d'utilitzar recursos educatius digitals per la millora dels aprenentatges de diferents matèries.
-Pontenciar el treball en equip i desenvolupar la capacitat d'analitzar, contrastar i processar la informació.

Pel que fa al professorat es plantegen els següents objectius:
- Conèixer i utilitzar les tecnologies digitals com a instrument metodològic.
- Eleborar recursos i instruments digitals per la tasca docent.

Aquí podreu trobar els objectius de l'alumnat i dels professors, com també les estratègies del nou pla.

  • Construcció d'un mapa d'aprenentatge amb el Pearltrees
Per tal d'agrupar la informació vam utilitzar un programa anomenat pearltrees, aquí us podreu crear el vostre compte.
El Pearltrees és un servei gratuït que permet guardar, classificar i compartir les pàgines webs que vulguis amb altres usuaris.


Les webs que volem tenir en el mapa del pearltrees les guarda com una perla, dins les quals podem anar afegint d'altres pàgines relacionades.


La forma que obtindrem serà similar a la d'un arbre ja que de cada perla s'expandeixen vàries branques d'enllaços. És important destacar que podem recol·locar, moure les perles quan ens sigui convenient.


  •  Descripció del procés d'aprenentatge
Primerament, tota la classe va crear el seu mapa d'aprenentatge de l'educat 2.0 per tal de tenir tota la informació agrupada i ben organitzada. Vam pensar que seria bo tenir aquesta informació emmagatzemada ja que d'aquí un temps ens podria ser d'utilitat. Com es pot observar en l'arbre d'aprenentatge em va ser molt útil per cercar informació sobre educat 2.0 el Mr Wong.



A banda de fer aquest mapa, per parelles en vam crear un altre, aquesta vegada vam poder triar un tema que particularment ens sigués d'interès. La meva companya i jo vam triar el tema dels contes infantils. El nostre interès principal era quin tipus de contes hi ha, quines maneres o estratègies existeixen per explicar-los, etc.  Per buscar informació ens a estat molt útil el Google reader ja que escrivin la paraula "contes" et surtien resultats relacionats amb el tema. El nostre mapa és el següent:

CONTES in (mireiamp20)

  • Reflexió
Aquest mètode d'organització i classificació de la informació és molt visual, clar i ordenat.
És un sistema ràpid i molt útil ja que la informació es guarda automàticament i no es perd, a més a més un gran avantatge és que et permet compartir la informació amb altres usuaris.

Crec que el Google Reader i el Mr wong són dues de les eines de treball més útils que hem après a GITIC ja que en poc esforç trobes quantitat de pàgines que et són d'interès.  Els meus hàbits de treball per cercar informació han canviat molt des de que conec aquestes dues eines perquè com deia abans és molt més pràctic i precís. Per això penso que  és bo en el cas del google reader afegir subscripcions en tant bon punt trobem una pàgina d'interès per tal de tenir la informació classificada en carpetes. En el cas del MR wong, el mateix, és a dir anar guardant marcadors per tal de tenir la informació classificada en etiquetes.

Per acabar dir que l'assignatura de GITIC ha ampliat i enriquit els meus coneixements sobre les tecnologies ja que abans feia servir procediments més lents per cercar informació, creava presentacions una mica antiquades, com és el cas del power point, en canvi gràcies el Prezi he pogut crear presentacions més riques, visuals, dinàmiques, etc. Per finalitzar no em voldria deixar d'anomenar el Google Docs ja que ha estat potser el que més he utilitzat vist que els documents es guarden online i, el més rellevant és que et permet convidar altres usuaris en els documents i modificar-los junts, simultàneament. Penso que és una eina de treball molt útil per fer treballs en grup ja que tothom pot tenir el document quan vulgui i a més veure els possibles canvis o comentaris que s'hi hagin fet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada